תשלום מע”מ ומכס באסוס

תשלום מע”מ ומכס באסוס

513 655 TXUX- מדריך אסוס

רבים מכם כבר בטח יודעים שאם מזמינים לישראל חבילות בסכום שעולה על 75$, יש לשלם מע”מ בסך 17%. לכך מצטרפות עמלות מסויימות אבל לרוב הדבר מסתכם בלא יותר מכמה שקלים בודדים. למעשה המע”מ כמעט מתקזז לגמרי בשימוש בקוד IL17, ואף לחלוטין כאשר יש קודים מוצלחים יותר בזמן סייל.

לאחרונה אנחנו מקבלים יותר ויותר פניות מעוקבים על כך שקיבלו דרישת תשלום מע”מ מופרזת (לדוג’ על מע”מ של 150 ש”ח, קיבלו דרישת תשלום של 300 ש”ח- פי 2 מהתשלום המקורי!). נכון לעכשיו, תשלום גבוה זה נובע מעמלות של חברת השילוח שמשמשת את אסוס במשלוחי אקספרס בלבד. לכן, אם באפשרותכם לחכות עם זמן הגעת המשלוח, עדיף לכם להזמין במשלוח רגיל ודרישת התשלום תהיה נמוכה יותר.

למה אני בכלל צריך לשלם מע”מ/לא ידעתי שצריך?

במדינת ישראל כל החבילות שמגיעות ארצה עוברות במכס, אם ערך החבילה (אחרי הנחות למינהן ולא כולל תשלום משלוח, אם יש) עולה על 75 דולר, יש לשלם מע”מ בגובה 17%. התשלום הזה קשור למדינת ישראל ולא לאסוס כך שאם תבואו בטענות אליהם הם יאמרו (ובצדק) שאין להם שליטה על תשלומים אלה. אסוס מצ’פרים את הקהל הישראלי בכך שנותנים קוד קבוע של 17% הנחה, שמתקזז עם תשלום המע”מ.

האם אפשר לדעת מראש כמה אשלם?

כאמור, מדובר ב17% מערך החבילה פלוס עמלות שלא ניתן לחשבן מראש, כי הן תלויות בחברת השילוח. נכון לעכשיו, במשלוח רגיל מדובר בסכום די זניח של כמה שקלים. במשלוח אקספרס, אתם עלולים לשלם פי 2 ויותר מגובה המע”מ המקורי.

הזמנתם כבר אקספרס וקיבלתם דרישת תשלום גבוהה?

באפשרותכם לפנות לחברת השילוח ולסרב לקבל את החבילה. החבילה תחזור לאסוס וכאשר תגיע אליהם תקבלו את כספכם המלא בחזרה תוך 5-10 ימי עסקים. במקביל תוכלו להזמין מחדש את הפריטים או חלק מהם, אם תהיו מעוניינים בכך, רק אל תשכחו להזמין במשלוח רגיל ולא אקספרס.

אם אתם בכל זאת רוצים את החבילה המקורית, תאלצו לשלם את הסכום המלא שהחברה דרשה.

הזמנתם משלוח רגיל ולא ידעתם בכלל שיש תשלום מעל 75$? לא מעוניינים לשלם?

במשלוחים רגילים המבוצעים ע”י חברת ארמקס אין צורך לסרב אקטיבית לחבילה אלא מספיק לא להגיב למייל שנשלח עם דרישת התשלום. לאחר 7 ימים מקבלת המייל, החבילה תתחיל בתהליך חזרה לאסוס, וכמו שכתוב למעלה, גם כאן יעברו כ5-10 ימי עסקים מרגע הגעת החבילה לאסוס, עד שתקבלו את כספכם בחזרה.

שימו לב, ארמקס מאגדת את כל החבילות שלא נדרשו ושולחת אותן ביחד בחזרה לאסוס, כדי להקטין עלויות. לכן, יתכן שיעברו עד 30 ימים עד שהחבילה שלכם תצא לדרכה בחזרה לאסוס. אסוס תמיד מחזירים את הכסף, אבל לעתים רחוקות הם עלולים לפספס חבילה ולכן תצטרכו לפנות אליהם לבקשת ההחזר. החזרים כספיים על חבילות, מגיעים אוטומטית בחזרה לאמצעי התשלום איתו שילמתם, ומומלץ לעקוב על מנת לראות שהסכום הגיע.

שילמתי מע”מ, והחלטתי להחזיר את הפריטים לאסוס, הכסף של המע”מ אבוד?

הכסף ששילמתם עבור המע”מ אינו אבוד. ניתן לפנות למכס ולבקש את החזר כספי. את העמלות הנוספות ששילמתם לא תוכלו לקבל בחזרה. כתבנו פוסט שמסביר כיצד לעשות זאת.

נתקלתם בבעיה? יש לכם שאלות נוספות? כתבו לנו כאן בתגובות או בהודעה פרטית.

לשיתוף בחרו באחת מהאפשרויות הבאות:
  • אז אני יכול לשים את הקוד ולהזמין בכמה כסף שבא לי והמעמ יתקזז ככה שאני ישלם רק על הםריטים?

    • בגדול זה הרעיון, אבל שים לב שבמשלוח אקספרס העמלה כפולה אז זה לא יתקזז (כלומר עדיף להזמין במשלוח רגיל ולא באקספרס גם אם הוא מוצע בחינם), וגם לא לעקוף 500 דולר כי אז תשלם מכס ולא רק מע”מ. כמו כן, מבין שתי שיטות המשלוח הרגילות (שאינן אקספרס), כדאי לבחור בדואר ישראל.

  • הקוד של הbig25 אינו עובד יותר יודעים למה? כתבתם שזה עד ה3.12

  • עשיתי הזמנה מעל הסכום מעל 75 דולר, מי יוצר איתי קשר ואיך זה עובד? לוקחים ממני את הכסף בלי להודיע?

    • היי נריה, לא יכולים לקחת ממך כסף בלי להודיע. אם הזמנת באמצעות HFD\אי-פוסט תקבל לינק לתשלום המע”מ במייל. אם הזמנת באמצעות דואר ישראל או שתקבל הודעה לתשלום כשהחבילה תגיע לארץ או במעמד איסוף החבילה. לפעמים לא מקבלים איתם דרישת תשלום בכלל.

  • אם הזמנתי בגדים מאסוס במשלוח אקספרס שהוצע לי חינם ולא ידעתי וגם לא צוין בדף ההזמנה שצריך לשלם למכס איך אפשר להחזיר את הבגדים חזרה לאסוס והאם זה עולה כסף להחזיר להם את ההזמנה?
    ?וכשאני מזמין משהו מהאינטרנט לא אמורים לציין שאני אמור לשלם למכס בנוסף לתשלום של הבגדים
    “ודבר אחרון באימייל שקיבלתי כתוב: “עיכוב התשלום עלול לגרום חיובים מיותרים ועיכוב בשחרור המשלוח
    ואני לא מעוניין במה שהזמנתי אחרי שנודע לי שאני אמור לשלם למכס מה אני אמור לעשות?

    • היי טל, התשלום הוא לא לאסוס אלא למדינת ישראל ככה שהוא לא קשור אליהם. יש אתרים שמראש מתריעים בפניך שיש תשלום מע”מ אבל באסוס צריך לזכור לבד לא לעקוף 75 דולר. אם אתה לא מעוניין בפריטים אתה צריך לומר להם (לחברת השילוח שביקשה את המע”מ) שלא ידעת על התשלום ולכן אתה מסרב לחבילה ושיחזירו אותה לאסוס. כשהחבילה תחזור תקבל את כספך המלא בחזרה.

  • הזמנתי חבילה מאסוס אבל רשמתי אימייל לא נכון במשתמש שלי ושלחו לאימייל הלא נכון את מה שצריך לשלם על המכס ואין לי גישה לאימייל הזה ועכשיו אני רואה שהחבילה תקועה במכס , איך אני משלם את המכס הזה עכשיו ?
    חייב עזרה בבקשה שהחבילה לא תחזור לי 🙏🏻

  • הזמנתי מASOS במעל 75$ ואני רוצה לשלם את המע״מ אבל לא קיבלתי הודעה למייל שלי כי המייל הזה חסום איך אני יוצר קשר עם החברת שליחויות על מנת לשלם את את המע״מ במייל חדש

  • קיבלתי הודעה במייל שאניצריכה לשלם מכס עס 14.28 GBP ואז אני רואה שגבו לי 68 שח על חריגה של עשרה שקלים מעל 75$ למה זה יצא ככה???

    • לפי חוקי מדינת ישראל כל אגורה מעל 75 דולר חייבת במעמ, אז לצערי זאת הסיבה

  • היי ועם עשיתי קניה ב74 דולר סה”כ ובכל זאת קיבלתי מייל לשלם מכס איך אני מבטלת את זה?

  • וכמה זה 16.3gbp?

  • שלום
    אם אני קונה בגדים בזה אחר זה, בפחות מ 75 $ לחולצה, האם עלי לשלם את המעמ?

  • נהוראי אוחנה 6th December 2020 at 1:46 pm

    הזמנתי חבילה מאסוס מעל 75 דולר וזה משלוח אקספרס ועכשיו אני רואה שיש שכתבו שיש לי בעיה עם הזמנה ואני לא יודע מה היא וזה נראלי כי לא שילמתי מעמ איך אני יכול לשלם אותו בשביל שהזמנה תצא לדרך?

  • קיבלתי עכשיו דרישת תשלום מAPG על חבילה מASOS. אם הבנתי אותך נכון, במידה ואני לא מעוניין לשלם, מספיק להתעלם מבקשת התשלום, והחבילה תחזור לASOS? ואז אקבל החזר מלא?

  • היי רציתי לדעת האם ה17% שאני צריך לשלם הם מהמחיר ההתחלתי של החבילה או המחיר לאחר קוד ההנחה שהכנסתי

  • אם הזמנתי חבילה שעלותה המקורית העא מעל 75$ , אבל אחרי הקוד הנחה יצא הרבה מתחת למה מבקשים ממני תשלום מעמ”מ?

  • הזמנתי חבילה בעלות של 74
    למה קיבלתי לשלם מכס?

  • אז פשוט לא להגיב להודעת תשלום המס והחבילה תוחזר ואקבל החזר כספי? אני גם חרגתי בעשרה דולר בערך וביקשו ממני 25 פאונד .

  • היי, אם הזמנתי משלוח, אחרי כמה ימים אני אוכל להזמין עוד משלוח כדי שלא יחשיבו לי את שניהם למשלוח אחד ואז זה יעבור את המכס? ואם אני עושה עוד הזמנה מחשבון אחר לאותה כתובת ובאותו אשראי של ההזמנה הראשונה הן גם יחשיבו את זה כהזמנה אחת?

  • הזמנתי מעל 75 דולר כ 399 שח ולקחו ממני מכס 108 שח האם זה הגיוני?

  • היוש יש לי שאלה.

    נגיד וקניתי שלושה פריטים שעברו את המכס, שילמתי מכס אבל אני רוצה לשמור רק פריט אחד משלושת הפריטים. אני יכולה להחזיר את השני פריטים ולקבל גם החזר מכס? שניהם לא עוברים את ה75$.

  • אם משלמים 17% מדוע על 77$ דורשים ממני לשלם 14.5 GPB ?

השאירו תגובה

Skip to content