בשבועות האחרונים אנחנו מקבלים לא מעט פניות מהעוקבים והקוראים שלנו, ששואלים אותנו איך מקבלים החזר עבורת תשלום המע”מ ממכס דואר חבילות. לרוב אסוס לא מזכים עבור התשלום- משום שהם לא אלו שגובים אותו, וגם חברת השליחויות מתנערת מאחריות. אז מה עושים במצב כזה? הכנו לכם מדריך מפורט שיעשה לכם סדר בבלגן.
אז בואו נתחיל מההתחלה, מתי בכלל צריך לשלם מע”מ עבור החבילה שלי?
כאשר מזמינים חבילות מאתרים בחו”ל, אסוס כמובן ביניהם, וסך ההזמנה עולה על 75$- כשהחבילה תגיע למכס תישלח אליכם בקשת תשלום מע”מ של 17% לשחרור החבילה מהמכס. תקבלו את הודעת התשלום דרך חברת השליחויות, או ישירות ממכס דואר חבילות. גם אם מבצעים את התשלום דרך חברת השליחויות, התשלום עובר למכס דואר חבילות (יש חברות שליחויות שמנסות להוציא עוד כמה עמלות בדרך על “השירות”). שימו לב, מרגע קבלת ההודעה יש לכם 7 ימים לשלם את המע”מ לשחרור החבילה מהמכס.
ומה קורה אם אני לא משלם את המע”מ עבור החבילה שלי?
במידה וקיבלתם הודעת תשלום ואתם לא מעוניינים לשלם את המע”מ, התחרטתם על ההזמנה, ומדובר במשלוח רגיל (לא מהיר) אתם יכולים להתעלם מהודעת התשלום ולאחר 7 ימים החבילה תישלח באופן אוטומטי בחזרה למחסנים של אסוס. כאשר החבילה תגיע אל אסוס, תקבלו זיכוי מלא עבור ההזמנה תוך 14 ימי עסקים, באופן אוטומטי לאמצעי התשלום איתו שילמת על ההזמנה. אם מדובר במשלוח אקספרס עליכם להודיע באופן אקטיבי לחברת השילוח שאתם לא מעוניינים לשלם את המע”מ ושישיבו את החבילה לאסוס. אם לא תעשו זאת אתם עלולים לשאת בעלויות אחסון גבוהות של החבילה עד לשחרורה.
שילמתי את תשלום המע”מ אבל החבילה שלי לא הגיעה/אני רוצה להחזיר בחזרה את הפריטים לאסוס
תשלום המע”מ, כאמור, אינו קשור לאסוס אלא לחוקי מדינת ישראל ועל כן בכל בעיה שעולה לגבי המע”מ אסוס לא יוכלו לעזור לכם. אם תרצו להחזיר חבילה אמנם תקבלו את כספכם בחזרה מאסוס, אך לא את המע”מ. אפילו אם החבילה אבדה בדרך וכבר שילמתם עליה מע”מ, הכתובת היחידה שלכם לקבלת המס בחזרה, היא “מכס דואר חבילות”
אוקי, אז מה צריך לעשות בשביל לקבל זיכוי עבור תשלום המע”מ??
שימו לב, הפרטים הבאים נכונים בעיקר לקבלת משלוח באמצעות שיטת המשלוח הרגילה. בקרוב נעדכן מה עושים אם שילמתם מע”מ במסגרת משלוח אקספרס. בקצרה: רצוי לתאם את ההחזרה איתם.
עליכם להכין בקשה/פנייה לקבלת החזר התשלום עבור המע”מ. על הבקשה לכלול את המסמכים הבאים:
- קבלה על תשלום המע”מ/ אישור תשלום (אתם אמורים לקבל את הקבלה/ אישור התשלום לאחר שביצעתם את התשלום בלינק שנשלח אליכם)
- תיעוד של התכתבות עם אסוס- במידה ויש- על סיבת ההחזר (יכול להיות שהחבילה לא הגיעה, שלא קיבלתם את מה שהזמנתם או שאתם פשוט מעוניינים להחזיר בחזרה את החבילה לאסוס ולקבל עבור התכולה זיכוי כספי)
- במידה וכבר התקבל זיכוי מאסוס- יש לצרף אישור עבור קבלת הזיכוי
רשות המיסים תבצע את ההחזר כל עוד התנאים הבאים תקפים:
- לא מדובר בהזמנה סיטונאית
- לא נעשה שימוש בתכולת החבילה
- במידה ומדובר בהחזר של חבילה- החבילה נשלחה בחזרה לאסוס לפני לא יותר מחצי שנה
- יוכח כי מדובר באותה החבילה (כלומר אתם שולחים בחזרה את מה שקיבלתם)
בכדי לקבל את הזיכוי, יש להגיש טופס בקשה לערעור בסניף הדואר הקרוב לביתכם, והמכתב יועבר אל מכס דואר חבילות בכתובות הבאות:
תל אביב
דרך ההגנה 137, יד אליהו, תל אביב
טלפון: 03-9421730
פקס: 03-9421733
ירושלים
מרכז שטנר, גבעת שאול ב’ , ירושלים 91999
טלפון : 02-6526193
פקס: 02-6511589
חיפה
שד’ פל-ים 19, שקמונה, ת.ד. 245, חיפה 31999
טלפון: 04-8664130
פקס: 02-6669803
אילת
הדואר המרכזי, הקניון האדום, אילת 83100
טלפון: 08-6326476
פקס: 08-8669702
אז נכון, מדובר בקצת מאמץ- בכל זאת צריך לארגן את כל האישורים ולהגיש אותם למכס דואר חבילות בכדי לקבל את ההחזר, אבל עדיין כסף זה כסף ואם אתם מעוניינים לקבל את ההחזר עבור מה ששילמתם, אלו השלבים שצריך לעשות.
היי את טופס הבקשה לערעור אני ממלאת בדואר ישראל ?