חיפוש לפי תמונה באסוס- איך זה עובד?

חיפוש לפי תמונה באסוס- איך זה עובד?

513 655 TXUX- מדריך אסוס

לפני מספר שבועות, אסוס הוסיפו באפליקציה שלהם אפשרות של חיפוש לפי תמונה, שנשמעה מסקרנת מאוד, וכעת כשהאפשרות מובנית גם בiOS וגם באנדרויד, החלטנו לבצע קצת ניסויים כדי לראות אם זה באמת עובד…

מכיוון שאסוס מבטיחים לאתר לנו פריטים מהאינטרנט וגם סתם פריטים שראינו ברחוב, החלטנו לבדוק מה יקרה בכל אחד מהמקרים הבאים:

  • צילום של פריט שנקנה באסוס
  • צילום של פריט שלא נקנה באסוס
  • תמונה מהאינסטגרם
  • תמונה רנדומלית של בגד שאהבנו על מישהו מהרחוב

אז, נתחיל!

  • צילום של פריט שנקנה באסוס

למשימה הראשונה נידבנו סנדלים של פארק ליין שנקנו באסוס, נכנסנו לאפליקציה ולחצנו על אייקון החיפוש, וכדי לבצע חיפוש לפי תמונה, במקום להקליד, לחצנו על האייקון של המצלמה, כמו שנראה בתמונה הבאה:

חיפוש לפי תמונה אסוס

לאחר העלאת התמונה, האפליקציה נותנת לנו אפשרות לחתוך את התמונה לפריט שאנחנו רוצים בלבד, במקרה שלנו לא היה ממש צורך..

חיפוש לפי תמונה אסוס

לאחר שהעלנו את התמונה, קיבלנו 96 תוצאות! ….של תיקים!

חיפוש לפי תמונה אסוס

#מה?!

מאכזב, אך לא אמרנו נואש, וכמו נתינות טובות, האשמנו את עצמנו והחלטנו שהתמונה שצילמנו היתה לא טובה. לכן ניסינו תצלום אווירי:

חיפוש לפי תמונה

סוף סוף קיבלנו תוצאות של נעליים! קיבלנו כל מיני תוצאות דומות (פחות או יותר..), אבל… לא את הסנדלים שלנו. קאמ און אסוס, אתם יכולים יותר מזה!

חיפוש לפי תמונה אסוס

נתנו עוד צ’אנס אחרון ואמרנו, טוב, בואו ננסה תצלום אווירי של שני הסנדלים ולא של סנדל אחד בלבד. קיבלנו שוב 96 תוצאות (אנחנו חושדות שיש פה מגבלה מראש לכמות התוצאות האפשרית), אבל הפעם- הפלא ופלא, מצאנו את הסנדלים שלנו, תוצאה מספר 13! כל הכבוד! (אך נקווה שבקטגוריות הבאות ננחל הצלחה גדולה יותר…)!

חיפוש לפי תמונה אסוס

מסקנת ביניים: קצת מאכזב, אבל בסוף מצאנו את הפריט.

  • צילום של פריט שלא נקנה באסוס

לפעמים אנחנו יודעים שכנראה לא נמצא פריט מסויים באסוס, אבל נשמח למצוא פרטים בסגנון. כמה דומים יהיו הפריטים שאסוס יציעו לנו?

הפעם ניסינו חולצת פסים מכופתרת של זארה. זארה לא מוכרת באסוס, אז לא נמצא את החולצה המקורית, אבל נשמח לראות אם התוצאות שנקבל יהיו דומות.

העלנו את התמונה הבאה:

חיפוש לפי תמונה

קיבלנו 96 תוצאות + אישוש שיש פה קונספירציה על כמות התוצאות המתקבלות (טוב נו סיבה תכנותית…). אבל האם מצאנו את מה שחיפשנו?

חיפוש לפי תמונה אסוס

קודם כל, קיבלנו תוצאות נחמדות שדי דומות למה שהעלנו. אמנם לא קיבלנו חולצה כמו זאת של זארה, אבל סביר שלא יהיו חולצות דומות יותר מדי (זו בכל זאת לא ממלכת זיופי הזארה של ואדים בעלי אקספרס…).

מה שהפריע לנו זה שאת התוצאות המתקבלות אי אפשר לפלטר, כלומר חייבים לעבור על כל 96 הפריטים בלי האפשרות לסנן בדרך תוצאות לגברים, צבעים וגזרות, כמו בחיפוש הרגיל.

החלטנו לשם השוואה לנסות לחפש גם בחיפוש לפי מילים, וקיבלנו יותר תוצאות, אבל לא מצאנו חולצות יותר דומות ממה שקיבלנו בתוצאות בחיפוש לפי תמונה. חצי נחמה.

מסקנת ביניים: הפעם האפליקציה עשתה עבודה טובה יותר, לא רע בכלל.

  • תמונה מהאינסטגרם

אסוס הבטיחו שאחד השימושים לאפליקציה יהיו האופציה לקחת תמונה של פריט אופנה כלשהו שראינו באינסטגרם, שלא קיבל תיוג של החנות ממנו נקנה (מי יודע אולי הוא אפילו לא היה פרסומת סמויה!), ולנסות למצוא אותו באסוס.

לקחנו תמונה של אושיית האינסטגרם, קיארה פראני:

הפעם קיבלנו תוצאות די דומות ואיכותיות, אבל קשה לדעת אם זה בגלל שיותר קל לאתר מעיל פרווה ורוד בניגוד לפריטים שחיפשנו קודם…

חיפוש לפי תמונה אסוס
מסקנת ביניים: מפרגנות על ההצלחה אך עדיין חשדניות!

  • תמונת רחוב רנדומלית

מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב ורואים בגד הורס על מישהו\י ואין לכם זמן לשאול אותם מאיפה הם קנו את זה אבל משום מה יש לכם מספיק זמן לשלוף מצלמה ולעשות להם פפראצי בלי שהם יודעים ולהעלות את זה לאפליקציה שיש לכם בטלפון בלי רשותם? לא? למה לא?! סתם. כמובן שתבקשו את רשותם לצלם את הפריט ורק אז תעשו חיפוש באסוס.

מכיוון שבטעות עשינו פפראצי לגבו של עובר אורח תמים שפסע ליד שלט של אסוס בלונדון, והחולצה שהוא לבש נראית כמו משימה לא קשה במיוחד, ניסינו להשתמש בתמונה הבאה:

קיבלנו 97 תוצאות (סתם, 96) של חולצות, ביניהן בהחלט ניתן להגיד שהיו חולצות דומות לחולצה שדוגמן הגב שלנו לבש. כמו כן, האפליקציה נתנה לנו הפעם רק תוצאות של חולצות גברים, אז זו גם התפתחות חיובית.

חיפוש לפי תמונה אסוס

מסקנת ביניים: שוב, תוצאה לא רעה בכלל

מסקנות וסיכום

דווקא בקטגוריה שהכי ציפינו שהאפליקציה תצליח בה, לזהות פריטים שבהחלט קיימים באתר, אופציית חיפוש לפי תמונה היתה הכי בעייתית. אולי אפשר לנחש שבנעליים רצוי לצלם זוג, אבל אין ספק שהתאכזבנו שבהתחלה היא אפילו לא הצליחה להבחין בין סנדל לתיק. בשאר הקטגוריות בהחלט אפשר לומר שהיו מאפיינים זהים בין התמונה שהעלנו לבין התוצאות שקיבלנו, וצריך לקחת בחשבון שלפעמים פשוט אין את הפריט שאנחנו רוצים באתר ולא יעזור גם אם נעבור עמוד עמוד (וחלקכם כבר עשיתם את זה, you know who you are!).

מכיוון שאנחנו לא יודעות בדיוק איך האלגוריתם של אסוס עובד, נקווה שהמגבלה של 96 הפריטים עבור כל חיפוש אינה מעלימה מאיתנו תוצאות שהיו יכולות להתאים גם, אלא מסננת תוצאות שהן גם ככה רחוקות מדי מהתמונה שהעלנו. חסרון נוסף הוא האופציה שלא נותנת לפלטר את התוצאות המתקבלות לפי קריטריונים שוים, כמו שניתן לעשות בחיפוש מילולי. עם זאת, לעבור על 96 תוצאות זה לא נורא. כמו כן, סביר להניח שעם תדירות עדכוני האפליקציה הפיצ’ר יילך וישתפר עם הזמן, ונהיה מרוצות\ים יותר בהמשך.

לשיתוף בחרו באחת מהאפשרויות הבאות:

השאירו תגובה

Skip to content