עודכן: נובמבר 2018
אז חיפשתם, השוויתם מחירים, חיכיתם לסיילים– וסוף סוף הזמנתם, ואחרי כל זה, קמתם יום אחד ושאלתם את עצמכם- איפה ההזמנה שלי?!
אין דבר יותר מבאס מחבילה שמחכים ומחכים לה והיא לא מגיעה. אך אל דאגה- אסוס הוא אתר בטוח שלוקח אחריות על ההזמנות ולא צריך לדאוג, את כספכם לא תאבדו.
אז הנה מה שעושים במקרה שההזמנה שלכם מאסוס מתעכבת בדרך:
דבר ראשון, בדקו מתי ההזמנה שלכם אמורה להגיע. איך בודקים?
- נכנסים לחשבון שלכם באסוס דרך הפינה הימנית העליונה באתר
- בוחרים בMy orders
- מסתכלים על התאריך שכתוב ליד “Estimated delivery”, זהו תאריך המשלוח המשוער.
- ב”Track Order” תוכלו לראות מה מצב המשלוח.
אם התאריך לא עבר, אין כל כך מה לעשות, אלא להמתין ולקוות שהמשלוח יגיע עד התאריך המיועד.
“אבל תמיד החבילה מגיעה תוך שבוע/שבועיים/דקותיים!!!”
יכולים להיות כל מיני עיכובים, חלקם בגלל עודף הזמנות באסוס, בעיקר בתקופת סיילים, וחלקם בגלל סיבות אחרות, לדוגמה עניינים במכס הישראלי.
“התאריך האחרון הוא מחר/היום, אפשר כבר לפנות לאסוס? הרי המשלוח כבר לא יגיע”
אתם יכולים לנסות לפנות לאסוס, אבל תקבלו את אותה התשובה: אנא חכו עד סוף יום תאריך המשלוח המשוער. לכן יש לפנות רק יום לאחר תאריך זה.
“נכנסתי למעקב המשלוח, וכתוב לי שההזמנה תקועה במכס”
אם ההזמנה תקועה במכס, כנראה שסך ההזמנה מעל 75 דולר, ועליכם לשלם מע”מ.
“לא הזמנתי ב75 דולר, איך יכול להיות שאני צריך לשלם מע”מ?”
שימו לב שמדובר בדולרים- האם אתם בטוחים שההזמנה שלכם היתה פחות מ75 דולר (לא פאונדים). אם התשובה חיובית, ואתם לא אמורים לשלם מע”מ, המשיכו לסעיף הבא.
“לא קיבלתי לינק לתשלום מע”מ\יש לי בעיה אחרת שקשורה לתשלום, מה אפשר לעשות?”
בדקו את תיקיית הספאם במייל שלכם. שימו לב- אם לא הגדרתם את המייל נכון באסוס או אם אין לכם גישה אליו, אתם צריכים לפנות בהקדם לאסוס לעדכן את המייל וגם לחברת השילוח כדי לקבל לינק לתשלום. אם לא תשלמו תוך שבוע את המע”מ החבילה תחזור לאסוס ולא תהיה אפשרות לקבל אותה שוב אלא רק לבצע הזמנה מחדש. החבילה מגיעה בחזרה אל אסוס תוך תוך 21 ימי עסקים (ולרוב אף פחות) וכאשר היא מגיעה אליהם תקבלו את כספכם בחזרה תוך 5 ימי עסקים.
אם הזמנתם במשלוח רגיל, רוב הסיכויים שהחבילה נשלחה באמצעות ארמקס. תוכלו ליצור קשר איתם באמצעות המייל- webenquiry@aramexglobalsolutions.com, הפייסבוק – https://www.facebook.com/WeAreAPG,או בטלפון 0747555500.
אם הזמנתם במשלוח מהיר, נסו לדבר עם DPD או GCX.
“עבר תאריך ההגעה המשוער של החבילה, מה עושים עכשיו?”
אם לא הייתם צריכים לשלם מע”מ, והתאריך המשוער עבר, פונים לאסוס באחת מהשיטות המפורטות בעמוד הזה. בקצרה, הדרך הכי טובה ומהירה היא לפנות אליהם בטוויטר או בפייסבוק. כאשר אתם פונים, ציינו את מספר ההזמנה, תאריך הלידה שלכם והאימייל ממנו ביצעתם את ההזמנה. אם לא תציינו את כל הפרטים הנ”ל, כאשר נציג השירות יענה לכם, הוא קודם כל יבקש מכם את הפרטים ורק אחרי שתענו הוא יענה שוב, וזה יכול לבזבז זמן. במקרה של חבילה שלא הגיעה הוא גם יאמת איתכם את הכתובת, אז אם תרצו לחסוך את השלב הזה תוכלו גם לציין את הכתובת שלכם לפני שהוא יספיק לשאול…
“קיבלתי את החבילה אבל באיחור, האם אקבל פיצוי?”
לא
“אבל…”
לא
“ובכל זאת?”
נדיר מאוד לקבל פיצוי מאסוס, ובמיוחד לא במקרים כאלה. אתם יכולים לנסות לבקש, אבל רוב הסיכויים שלא תקבלו כלום, ככה זה עובד לרוב שירות לקוחות בריטי.
“החבילה אבדה, מה קורה עכשיו?”
אחרי שיעבור התאריך המשוער, אסוס יאמרו לכם לשאול את השכנים האם חמדו את החבילה לעצמם והתשובה תהיה שלילית- הם יודו כי החבילה הלכה לאיבוד וישלחו לכם את הפריטים מחדש, אם הם במלאי. אם הם לא במלאי, תקבלו זיכוי על סכום ההזמנה.
“שילמתי מכס/מע”מ על החבילה שלא הגיעה, אסוס יזכו אותי?”
התשובה המעצבנת מאוד היא לא. כדי לטפל בעניין המע”מ על חבילה שלא הגיעה או הוחזרה, כתבנו את הפוסט הבא על החזר מע”מ.
“אסוס טוענים שקיבלתי את החבילה, אני לא קיבלתי אותה”
במקרה הנדיר מאוד שאסוס יסרבו לתת זיכוי על חבילה שלא הגיעה, אם הזמנתם באמצעות פייפל תוכלו לפתוח “סכסוך” ולקבל החזר מפייפל עצמם (סוג של ביטוח קניה שפייפל מציעים). כאמור, מקרה שבו אסוס יטענו שחבילה הגיעה כאשר לא הגיעה ויסרבו לתת זיכוי, הוא נדיר ביותר ולא נתקלנו בו אישית.
“אין עליכם בעולם כולו כיצד אוכל לפרגן לאתרכם המהולל?!”
עשו לנו לייק בפייסבוק, השאירו לנו כאן תגובה וספרו לחברים😎
הזמנתי מאסוס ושילמתי את המס , היום זה התאריך המשוער שהחבילה שלי אמורה להגיע ובמעקב כתוב לי שבשביל שהחבילה תשתחרר מהמכס צריך אישור הורים על תשלום המס , אתם יודעים מה זה האישור הורים?